Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Nu är de här!!

Av Josefin Valbrant - 13 juli 2012 00:21

Äntligen är de båda "nya" valparna på plats här hemma i Sverige.

Jag och Maria Jogeland for över till England över midsommar för att hämta en svart flattik som ska bo hos och tränas av Maria. Man vet inte riktigt vilka förväntningar man vågar ha, men linjemässigt kändes det kanon. Väl där blev vi mötta av en alldeles underbar liten tik, som utan några som helst tveksamheter tog allt med ro. Hon har verkligen levt upp till våra förväntningar med råge och Maria rapporterar att allt går jättebra och att hon trivs med denna trygga och härliga lilla tjej. Vi fick även se och träffa hennes pappa och vilken underbar hund måste jag säga! Helt i min smak!!   


Några veckor senare var det dags igen och denna gången skulle jag hämta en flathane till mig. Eftersom resan och mötet med lilla Hobbit gått så otroligt bra, kändes det lite oroligt. Kan man verkligen ha sådan tur ännu en gång?!?! Visst kunde man det!   Precis samma känsla infann sig vid mötet av lille Dustin och även hans resa hem gick utan problem!


Det ligger otroligt mycket tid, energi och pengar bakom dessa små och jag hoppas att de kommer leva upp till våra förväntningar! Jag ville inte bara ha in nytt blod utan verkligen min typ av flat också. Inte det lättaste kan jag säga, men det känns som om jag lyckats så här långt. Spännande är det i alla fall och det har börjat väldigt bra!   Fortsättning följer alltså...

Kram

 
 
Lotta

Lotta

13 juli 2012 08:06

Ska bli så spännande att följa era nya små stjärnor. Stort Lycka till och hoppas vi ses framöver. Ha en trevlig sommar!

Kram Lotta Puma & Zäta

http://www.friden.de

Josefin Valbrant

13 juli 2012 08:46

Tusen tack!!! Det ska verkligen bli spännande!

Stort lycka till på prov och annat önskar jag er också!! Vi syns säkert hoppas jag!

Ha en riktigt trevlig sommar!!

Kram
Josse & co

 
Ingen bild

Ulrika och Russin

13 juli 2012 20:55

Så härlig läsning! Jag blir så glad över att läsa dina rader om dina nya hundar. Jag önskar dig Lycka till och hoppas att vi kanske ses så småningom!
Kram Ulrika med Russin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Valbrant - 12 februari 2018 14:09

Det är precis så jag ser det och det känns så kul att kenneln är tillbaka på tapeten. Efter några års uppehåll, flytt mm så kommer vi nu satsa igen. Framför allt är det så roligt att ha en unghund igen och kunna satsa framåt. I skrivande stund är pla...

Av Josefin Valbrant - 13 oktober 2014 23:57

Ja, det var det verkligen! Men efter en välbehövlig paus är vi nu tillbaka, även om tempot kommer ligga på en aningens sundare nivå.      Det har så klart hänt en del på hundfronten sedan sist. Macallan har flyttat och blivit en polishund med ide...

Av Josefin Valbrant - 16 april 2013 18:09

Här kommer lite bilder på den nuvarande flocken. Det var tänkt att den skulle bestå av tre vovvar, men Glittra har flyttat tillbaka till oss och därför är det fyra.   Speedy:   Humla:   Macallan:   Glittra:   ...

Av Josefin Valbrant - 16 april 2013 18:02

På långfredagen hade vi den traditionella heldagsträningen och trots kallt väder blev det en riktigt härlig dag. Tack alla ni som kom!      Underbara träningsmarker som bjöd på stor variation i terräng och därmed även övningar och duktiga hundar ...

Av Josefin Valbrant - 16 april 2013 16:41

Äntligen känns det på riktigt som om våren är här! Träningar, kurser och prov har kommit igång ordentligt och det börjar planeras inför resten av året. Kul!!    För kennelns del kommer det bli ett relativt lugnt år. Jag har inga kullar planerade ...

Skapa flashcards