Alla inlägg under juli 2012

Av Josefin Valbrant - 28 juli 2012 16:30

Lakrits och Humla-Jasparvalparna i F-kullen har hunnit bli drygt 6 månader. Vart har tiden tagit vägen, nu är de ju snart stora!! Det är så kul att få träffa valparna på träffarna och av er som bor för långt borta får jag härliga rapporter ofta.   Allt värmer ska ni veta!!!

Lakrits är ett riktigt energiknippe som inte väjer för något...oj vad hon kommer skada sig om hon inte börjar se sig för. Hon är med på allt till 110% och har en härlig attityd till allt! Ibland önskar man bara att hjärncellerna hade hängt med, men det kommer förhoppningsvis. När hon sedan väl stänger av är mys i knät det absolut bästa hon vet. Hon är ingen stor tjej, så med sina 15kg får hon lätt plats.
Lakrits:
 

F-kullen har utvecklats till små kopior av sina föräldrar. Mycket ös och attityd till allt och jag hoppas deras mattar och hussar ser det positiva i det hela. De har som tur är en stor portion will to please allihopa, så de är förhållandevis lätta att påverka i rätt riktning. På träffarna har vi kikat på grunderna i jakten och vardagslydnaden, hur man får en bra relation och bara umgåtts förstås. Alla är så duktiga med sina hundar och jag tror det kan bli hur bra som helst!!
Minnie:
 

Freja:
 

Macallan:
 

Glittra:
 

Bob Marley:
 

Ture:
 

Av Josefin Valbrant - 13 juli 2012 00:21

Äntligen är de båda "nya" valparna på plats här hemma i Sverige.

Jag och Maria Jogeland for över till England över midsommar för att hämta en svart flattik som ska bo hos och tränas av Maria. Man vet inte riktigt vilka förväntningar man vågar ha, men linjemässigt kändes det kanon. Väl där blev vi mötta av en alldeles underbar liten tik, som utan några som helst tveksamheter tog allt med ro. Hon har verkligen levt upp till våra förväntningar med råge och Maria rapporterar att allt går jättebra och att hon trivs med denna trygga och härliga lilla tjej. Vi fick även se och träffa hennes pappa och vilken underbar hund måste jag säga! Helt i min smak!!   


Några veckor senare var det dags igen och denna gången skulle jag hämta en flathane till mig. Eftersom resan och mötet med lilla Hobbit gått så otroligt bra, kändes det lite oroligt. Kan man verkligen ha sådan tur ännu en gång?!?! Visst kunde man det!   Precis samma känsla infann sig vid mötet av lille Dustin och även hans resa hem gick utan problem!


Det ligger otroligt mycket tid, energi och pengar bakom dessa små och jag hoppas att de kommer leva upp till våra förväntningar! Jag ville inte bara ha in nytt blod utan verkligen min typ av flat också. Inte det lättaste kan jag säga, men det känns som om jag lyckats så här långt. Spännande är det i alla fall och det har börjat väldigt bra!   Fortsättning följer alltså...

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards